Website maken

Hoe maak je een (nieuwe) website?

Hoe maak je een (nieuwe) website?

Hoe maak je een (nieuwe) website?

2 januari 2024

Barry van de Glind

Door het toenemende belang van een sterke online aanwezigheid is een website een must-have voor elk bedrijf. Een website zorgt namelijk vaak voor het eerste contact tussen een bedrijf en haar (potentiële) klanten. Voordat een website daadwerkelijk gebouwd is, is het dan ook belangrijk om goed te begrijpen wat het doel achter de website is. Door de juiste aspecten op het gebied van vorm, functie en inhoud samen te voegen wil je een boeiende online ervaring creëren. In deze blog lees je meer over het proces omtrent het maken van een nieuwe website.


  1. Het vaststellen van het doel en de doelgroep

Een website ontwerpen begint met een duidelijk beeld van het doel en de doelgroep. Wat wil je met jouw website bereiken? Een website is namelijk nooit het doel; het is een middel om jouw doelen te bereiken. Voor webwinkels dient hun webshop om producten te verkopen, terwijl vele artiesten juist graag hun online portfolio tonen om zichzelf in de schijnwerpers te zetten. 


  1. Het ontwikkelen van een concept en structuur

Nadat er een duidelijk beeld van de doelen en doelgroep is geschetst, kan het concept gevormd worden. Tijdens dit proces worden de look-and-feel, structuur en functionaliteit bepaald.

Het visuele aspect is van essentieel belang, want het trekt de aandacht van potentiële klanten en wekt interesse. Kleurpaletten, typografie en afbeeldingen moeten zorgvuldig gekozen worden om de juiste sfeer en emoties te reflecteren. Bij ClixMedia hebben wij getalenteerde grafische ontwerpers die in staat zijn om treffende ontwerpen te maken die onafscheidelijk aansluiten bij de merkidentiteit van onze klanten. 

De structuur dient als het frame van de website, deze bepaalt dan ook de gebruikerservaring. De navigatie, lay-out van de pagina’s en interactie met verschillende elementen zijn de belangrijkste factoren van de structuur. Om te zorgen dat bezoekers makkelijk kunnen vinden waar ze naar zoeken, dien je een intuïtieve en duidelijke structuur te creëren. 


  1. Content en Optimalisatie

Nadat de structuur opgesteld is, kan hier creatieve invulling aan worden gegeven. Dit houdt in dat de teksten, afbeeldingen en andere media worden toegevoegd om de boodschap van de website over te brengen op jouw klanten. Naast dat de inhoud informatief dient te zijn, moet deze ook aantrekkelijk en overtuigend zijn om klanten langer te boeien. Binnen ClixMedia zijn wij gespecialiseerd om jouw vakkennis volledig over te brengen op jouw klanten. Wij zullen meedenken over welke content nodig is om jouw verhaal te vertellen en klanten tot de laatste zin geïnteresseerd te houden!


  1. Het Technische Aspect 

Waar de vorige onderdelen vooral gefocust zijn op alles wat de klant kan zien, zijn wij nog niet dieper ingegaan op het onzichtbare deel. Minstens net zo belangrijk als alle visuele punten is de achterkant van jouw website. Welk contentmanagementsysteem (CMS) wordt gekozen, waar wordt de website gehost en hoe veilig is het scrollen over jouw site?

Door de toenemende bezoekers op telefoon en tablets dient een website ook op ieder soort device goed zichtbaar te zijn, hierdoor moeten ontwerpen ook te allen tijde responsief zijn. Een responsieve website past zich automatisch aan op basis van de schermgrootte waarop de site wordt geopend. Bij Clix Media zorgen we ervoor dat alle websites die wij ontwikkelen volledig responsief zijn, zodat gebruikers altijd een consistente website ervaren.

Het ontwerpen van een website is maatwerk dat vereist dat verschillende elementen samenkomen om zo een verbluffende en boeiende online ervaring te creëren. Het begint met het vaststellen van de doelen en de doelgroep, waarna het concept en de structuur ontwikkeld kunnen worden. Vervolgens kan er content gemaakt en geoptimaliseerd worden alvorens de technische aspecten naadloos op elkaar aansluiten om een geweldige gebruikerservaring te bieden.

ClixMedia krijgt energie van het meedenken en ondersteunen bij iedere stap van dit proces. Wij begrijpen het belang van jouw online identiteit en gebruiken graag onze expertise en ervaring om doeltreffende websites te ontwerpen. Binnen ons gepassioneerde team werken wij samen om alle aspecten van de site feilloos op elkaar aan te laten sluiten. 

Of je nu een nieuwe website wilt lanceren of jouw huidige site wilt verbeteren, wij bieden op maat gemaakte oplossingen die volledig aan jouw behoeften voldoen. Neem vandaag nog contact met ons op om te kijken hoe wij jou kunnen helpen bij het creëren van een verbluffende website die jouw bedrijf naar een hoger niveau zal tillen. 

Door het toenemende belang van een sterke online aanwezigheid is een website een must-have voor elk bedrijf. Een website zorgt namelijk vaak voor het eerste contact tussen een bedrijf en haar (potentiële) klanten. Voordat een website daadwerkelijk gebouwd is, is het dan ook belangrijk om goed te begrijpen wat het doel achter de website is. Door de juiste aspecten op het gebied van vorm, functie en inhoud samen te voegen wil je een boeiende online ervaring creëren. In deze blog lees je meer over het proces omtrent het maken van een nieuwe website.


  1. Het vaststellen van het doel en de doelgroep

Een website ontwerpen begint met een duidelijk beeld van het doel en de doelgroep. Wat wil je met jouw website bereiken? Een website is namelijk nooit het doel; het is een middel om jouw doelen te bereiken. Voor webwinkels dient hun webshop om producten te verkopen, terwijl vele artiesten juist graag hun online portfolio tonen om zichzelf in de schijnwerpers te zetten. 


  1. Het ontwikkelen van een concept en structuur

Nadat er een duidelijk beeld van de doelen en doelgroep is geschetst, kan het concept gevormd worden. Tijdens dit proces worden de look-and-feel, structuur en functionaliteit bepaald.

Het visuele aspect is van essentieel belang, want het trekt de aandacht van potentiële klanten en wekt interesse. Kleurpaletten, typografie en afbeeldingen moeten zorgvuldig gekozen worden om de juiste sfeer en emoties te reflecteren. Bij ClixMedia hebben wij getalenteerde grafische ontwerpers die in staat zijn om treffende ontwerpen te maken die onafscheidelijk aansluiten bij de merkidentiteit van onze klanten. 

De structuur dient als het frame van de website, deze bepaalt dan ook de gebruikerservaring. De navigatie, lay-out van de pagina’s en interactie met verschillende elementen zijn de belangrijkste factoren van de structuur. Om te zorgen dat bezoekers makkelijk kunnen vinden waar ze naar zoeken, dien je een intuïtieve en duidelijke structuur te creëren. 


  1. Content en Optimalisatie

Nadat de structuur opgesteld is, kan hier creatieve invulling aan worden gegeven. Dit houdt in dat de teksten, afbeeldingen en andere media worden toegevoegd om de boodschap van de website over te brengen op jouw klanten. Naast dat de inhoud informatief dient te zijn, moet deze ook aantrekkelijk en overtuigend zijn om klanten langer te boeien. Binnen ClixMedia zijn wij gespecialiseerd om jouw vakkennis volledig over te brengen op jouw klanten. Wij zullen meedenken over welke content nodig is om jouw verhaal te vertellen en klanten tot de laatste zin geïnteresseerd te houden!


  1. Het Technische Aspect 

Waar de vorige onderdelen vooral gefocust zijn op alles wat de klant kan zien, zijn wij nog niet dieper ingegaan op het onzichtbare deel. Minstens net zo belangrijk als alle visuele punten is de achterkant van jouw website. Welk contentmanagementsysteem (CMS) wordt gekozen, waar wordt de website gehost en hoe veilig is het scrollen over jouw site?

Door de toenemende bezoekers op telefoon en tablets dient een website ook op ieder soort device goed zichtbaar te zijn, hierdoor moeten ontwerpen ook te allen tijde responsief zijn. Een responsieve website past zich automatisch aan op basis van de schermgrootte waarop de site wordt geopend. Bij Clix Media zorgen we ervoor dat alle websites die wij ontwikkelen volledig responsief zijn, zodat gebruikers altijd een consistente website ervaren.

Het ontwerpen van een website is maatwerk dat vereist dat verschillende elementen samenkomen om zo een verbluffende en boeiende online ervaring te creëren. Het begint met het vaststellen van de doelen en de doelgroep, waarna het concept en de structuur ontwikkeld kunnen worden. Vervolgens kan er content gemaakt en geoptimaliseerd worden alvorens de technische aspecten naadloos op elkaar aansluiten om een geweldige gebruikerservaring te bieden.

ClixMedia krijgt energie van het meedenken en ondersteunen bij iedere stap van dit proces. Wij begrijpen het belang van jouw online identiteit en gebruiken graag onze expertise en ervaring om doeltreffende websites te ontwerpen. Binnen ons gepassioneerde team werken wij samen om alle aspecten van de site feilloos op elkaar aan te laten sluiten. 

Of je nu een nieuwe website wilt lanceren of jouw huidige site wilt verbeteren, wij bieden op maat gemaakte oplossingen die volledig aan jouw behoeften voldoen. Neem vandaag nog contact met ons op om te kijken hoe wij jou kunnen helpen bij het creëren van een verbluffende website die jouw bedrijf naar een hoger niveau zal tillen. 

Door het toenemende belang van een sterke online aanwezigheid is een website een must-have voor elk bedrijf. Een website zorgt namelijk vaak voor het eerste contact tussen een bedrijf en haar (potentiële) klanten. Voordat een website daadwerkelijk gebouwd is, is het dan ook belangrijk om goed te begrijpen wat het doel achter de website is. Door de juiste aspecten op het gebied van vorm, functie en inhoud samen te voegen wil je een boeiende online ervaring creëren. In deze blog lees je meer over het proces omtrent het maken van een nieuwe website.


  1. Het vaststellen van het doel en de doelgroep

Een website ontwerpen begint met een duidelijk beeld van het doel en de doelgroep. Wat wil je met jouw website bereiken? Een website is namelijk nooit het doel; het is een middel om jouw doelen te bereiken. Voor webwinkels dient hun webshop om producten te verkopen, terwijl vele artiesten juist graag hun online portfolio tonen om zichzelf in de schijnwerpers te zetten. 


  1. Het ontwikkelen van een concept en structuur

Nadat er een duidelijk beeld van de doelen en doelgroep is geschetst, kan het concept gevormd worden. Tijdens dit proces worden de look-and-feel, structuur en functionaliteit bepaald.

Het visuele aspect is van essentieel belang, want het trekt de aandacht van potentiële klanten en wekt interesse. Kleurpaletten, typografie en afbeeldingen moeten zorgvuldig gekozen worden om de juiste sfeer en emoties te reflecteren. Bij ClixMedia hebben wij getalenteerde grafische ontwerpers die in staat zijn om treffende ontwerpen te maken die onafscheidelijk aansluiten bij de merkidentiteit van onze klanten. 

De structuur dient als het frame van de website, deze bepaalt dan ook de gebruikerservaring. De navigatie, lay-out van de pagina’s en interactie met verschillende elementen zijn de belangrijkste factoren van de structuur. Om te zorgen dat bezoekers makkelijk kunnen vinden waar ze naar zoeken, dien je een intuïtieve en duidelijke structuur te creëren. 


  1. Content en Optimalisatie

Nadat de structuur opgesteld is, kan hier creatieve invulling aan worden gegeven. Dit houdt in dat de teksten, afbeeldingen en andere media worden toegevoegd om de boodschap van de website over te brengen op jouw klanten. Naast dat de inhoud informatief dient te zijn, moet deze ook aantrekkelijk en overtuigend zijn om klanten langer te boeien. Binnen ClixMedia zijn wij gespecialiseerd om jouw vakkennis volledig over te brengen op jouw klanten. Wij zullen meedenken over welke content nodig is om jouw verhaal te vertellen en klanten tot de laatste zin geïnteresseerd te houden!


  1. Het Technische Aspect 

Waar de vorige onderdelen vooral gefocust zijn op alles wat de klant kan zien, zijn wij nog niet dieper ingegaan op het onzichtbare deel. Minstens net zo belangrijk als alle visuele punten is de achterkant van jouw website. Welk contentmanagementsysteem (CMS) wordt gekozen, waar wordt de website gehost en hoe veilig is het scrollen over jouw site?

Door de toenemende bezoekers op telefoon en tablets dient een website ook op ieder soort device goed zichtbaar te zijn, hierdoor moeten ontwerpen ook te allen tijde responsief zijn. Een responsieve website past zich automatisch aan op basis van de schermgrootte waarop de site wordt geopend. Bij Clix Media zorgen we ervoor dat alle websites die wij ontwikkelen volledig responsief zijn, zodat gebruikers altijd een consistente website ervaren.

Het ontwerpen van een website is maatwerk dat vereist dat verschillende elementen samenkomen om zo een verbluffende en boeiende online ervaring te creëren. Het begint met het vaststellen van de doelen en de doelgroep, waarna het concept en de structuur ontwikkeld kunnen worden. Vervolgens kan er content gemaakt en geoptimaliseerd worden alvorens de technische aspecten naadloos op elkaar aansluiten om een geweldige gebruikerservaring te bieden.

ClixMedia krijgt energie van het meedenken en ondersteunen bij iedere stap van dit proces. Wij begrijpen het belang van jouw online identiteit en gebruiken graag onze expertise en ervaring om doeltreffende websites te ontwerpen. Binnen ons gepassioneerde team werken wij samen om alle aspecten van de site feilloos op elkaar aan te laten sluiten. 

Of je nu een nieuwe website wilt lanceren of jouw huidige site wilt verbeteren, wij bieden op maat gemaakte oplossingen die volledig aan jouw behoeften voldoen. Neem vandaag nog contact met ons op om te kijken hoe wij jou kunnen helpen bij het creëren van een verbluffende website die jouw bedrijf naar een hoger niveau zal tillen. 

Door het toenemende belang van een sterke online aanwezigheid is een website een must-have voor elk bedrijf. Een website zorgt namelijk vaak voor het eerste contact tussen een bedrijf en haar (potentiële) klanten. Voordat een website daadwerkelijk gebouwd is, is het dan ook belangrijk om goed te begrijpen wat het doel achter de website is. Door de juiste aspecten op het gebied van vorm, functie en inhoud samen te voegen wil je een boeiende online ervaring creëren. In deze blog lees je meer over het proces omtrent het maken van een nieuwe website.


  1. Het vaststellen van het doel en de doelgroep

Een website ontwerpen begint met een duidelijk beeld van het doel en de doelgroep. Wat wil je met jouw website bereiken? Een website is namelijk nooit het doel; het is een middel om jouw doelen te bereiken. Voor webwinkels dient hun webshop om producten te verkopen, terwijl vele artiesten juist graag hun online portfolio tonen om zichzelf in de schijnwerpers te zetten. 


  1. Het ontwikkelen van een concept en structuur

Nadat er een duidelijk beeld van de doelen en doelgroep is geschetst, kan het concept gevormd worden. Tijdens dit proces worden de look-and-feel, structuur en functionaliteit bepaald.

Het visuele aspect is van essentieel belang, want het trekt de aandacht van potentiële klanten en wekt interesse. Kleurpaletten, typografie en afbeeldingen moeten zorgvuldig gekozen worden om de juiste sfeer en emoties te reflecteren. Bij ClixMedia hebben wij getalenteerde grafische ontwerpers die in staat zijn om treffende ontwerpen te maken die onafscheidelijk aansluiten bij de merkidentiteit van onze klanten. 

De structuur dient als het frame van de website, deze bepaalt dan ook de gebruikerservaring. De navigatie, lay-out van de pagina’s en interactie met verschillende elementen zijn de belangrijkste factoren van de structuur. Om te zorgen dat bezoekers makkelijk kunnen vinden waar ze naar zoeken, dien je een intuïtieve en duidelijke structuur te creëren. 


  1. Content en Optimalisatie

Nadat de structuur opgesteld is, kan hier creatieve invulling aan worden gegeven. Dit houdt in dat de teksten, afbeeldingen en andere media worden toegevoegd om de boodschap van de website over te brengen op jouw klanten. Naast dat de inhoud informatief dient te zijn, moet deze ook aantrekkelijk en overtuigend zijn om klanten langer te boeien. Binnen ClixMedia zijn wij gespecialiseerd om jouw vakkennis volledig over te brengen op jouw klanten. Wij zullen meedenken over welke content nodig is om jouw verhaal te vertellen en klanten tot de laatste zin geïnteresseerd te houden!


  1. Het Technische Aspect 

Waar de vorige onderdelen vooral gefocust zijn op alles wat de klant kan zien, zijn wij nog niet dieper ingegaan op het onzichtbare deel. Minstens net zo belangrijk als alle visuele punten is de achterkant van jouw website. Welk contentmanagementsysteem (CMS) wordt gekozen, waar wordt de website gehost en hoe veilig is het scrollen over jouw site?

Door de toenemende bezoekers op telefoon en tablets dient een website ook op ieder soort device goed zichtbaar te zijn, hierdoor moeten ontwerpen ook te allen tijde responsief zijn. Een responsieve website past zich automatisch aan op basis van de schermgrootte waarop de site wordt geopend. Bij Clix Media zorgen we ervoor dat alle websites die wij ontwikkelen volledig responsief zijn, zodat gebruikers altijd een consistente website ervaren.

Het ontwerpen van een website is maatwerk dat vereist dat verschillende elementen samenkomen om zo een verbluffende en boeiende online ervaring te creëren. Het begint met het vaststellen van de doelen en de doelgroep, waarna het concept en de structuur ontwikkeld kunnen worden. Vervolgens kan er content gemaakt en geoptimaliseerd worden alvorens de technische aspecten naadloos op elkaar aansluiten om een geweldige gebruikerservaring te bieden.

ClixMedia krijgt energie van het meedenken en ondersteunen bij iedere stap van dit proces. Wij begrijpen het belang van jouw online identiteit en gebruiken graag onze expertise en ervaring om doeltreffende websites te ontwerpen. Binnen ons gepassioneerde team werken wij samen om alle aspecten van de site feilloos op elkaar aan te laten sluiten. 

Of je nu een nieuwe website wilt lanceren of jouw huidige site wilt verbeteren, wij bieden op maat gemaakte oplossingen die volledig aan jouw behoeften voldoen. Neem vandaag nog contact met ons op om te kijken hoe wij jou kunnen helpen bij het creëren van een verbluffende website die jouw bedrijf naar een hoger niveau zal tillen. 

De nieuwste blogs gratis in je mail?

De nieuwste blogs gratis in je mail?

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!


Mario van Tack Legal

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!


Mario van Tack Legal

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!


Mario van Tack Legal