Actuele Websites Scoren Beter! 6 Tips voor een Levendige en Actuele Website!
Actuele Websites Scoren Beter! 6 Tips voor een Levendige en Actuele Website!
Actuele Websites Scoren Beter! 6 Tips voor een Levendige en Actuele Website!
29 juli 2024
Barry van de Glind
Ken je dat gevoel dat je na een lange tijd teruggaat naar een plaats die in je herinnering nog zo mooi was? Een paar maanden of jaren later kan deze plaats er totaal vervallen uitzien, waardoor terugkomen als een straf voelt. Bij websites kan helaas precies hetzelfde gebeuren! Het is heel normaal dat jouw website wat liefde en aandacht nodig heeft om verzorgd en relevant te blijven. Wat dat betreft lijkt een website soms bijna een mens! In deze blog vind je 6 tips om “on top” te blijven.
Content = King
Je hebt het waarschijnlijk al vaker voorbij zien komen, maar content is alles. Met enige regelmaat nieuwe relevante content toevoegen aan jouw website is essentieel. Denk hierbij aan blogs, nieuwsartikelen, case studies of klantverhalen. Naast dat je hiermee jouw bezoekers kan binden, heeft het ook een positief effect op jouw SEO.
Tips voor uitstekende content:
Blog regelmatig: Zorg minstens één keer per maand voor een nieuw artikel.
Verschillende formats: Gebruik infographics, teksten, foto’s en video’s.
Luister naar je doelgroep: Beantwoord veelgestelde vragen (FAQs) en speel in op relevante trends in jouw industrie (en verwerk dit bv. weer in een blog, twee vliegen in één klap).
Nieuwe Visuals
Het toevoegen - of aanpassen van bestaande - visuals geeft een frisse look af. Je hoeft natuurlijk niet iedere maand een compleet nieuwe website te laten bouwen, maar met enige regelmaat kleine updates toevoegen maakt een wereld van verschil.
Vernieuwingen om door te voeren:
Voeg nieuwe foto’s toe: Gebruik recente foto’s van hoge kwaliteit
Verander het kleurenpalet: Kleine veranderingen in tinten kunnen al een vernieuwd gevoel geven.
Herzie de navigatie: Zorg dat bezoekers eenvoudig kunnen vinden wat ze zoeken.
Optimaliseer voor telefoon
Tegenwoordig gaat steeds meer via onze telefoons. Als jouw website niet goed werkt op telefoons en tablets, zal je een hoop potentiële klanten mislopen. Zorg dus voor een responsief design.
Checklist voor mobiele optimalisatie:
Snelheid: Laadt jouw website snel op mobiele apparaten?
Gebruiksvriendelijkheid: Kan je eenvoudig navigeren met een touchscreen?
Leesbaarheid: Hoeven bezoekers niet in te zoomen om jouw webteksten te lezen?
Zorg voor interactie
Waar websites vroeger nog veelal statische digitale brochures waren, is dit al lang niet meer het geval. Verbind bezoekers aan jouw merk door middel van interactie en connectie.
Veelgebruikte tools voor interactie:
Enquêtes: Ontvang feedback van bezoekers (en ga hiermee aan de slag).
Live Chats: Zorg voor real-time ondersteuning en integreer eventueel een chatbot.
Social Media integratie: Maak het makkelijk om jouw content te laten delen en volg jouw klanten ook op sociale media.
Werk aan jouw SEO
SEO (Search Engine Optimization) speelt nog altijd een cruciale rol in het verbeteren van jouw vindbaarheid. Door jouw website te optimaliseren, vergroot je de kans dat (potentiële) klanten bij je terechtkomen. Dit leidt tot meer verkeer en hogere conversiepercentages. SEO is ook een continu proces, dus besteed hier regelmatig tijd aan!
Snelle SEO-tips:
Gebruik relevante zoekwoorden: Doe onderzoek naar de termen die jouw doelgroep zoekt en verwerk deze woorden in jouw content.
Meta-beschrijvingen en titels: Zorg dat er voor iedere pagina unieke, aansprekende meta-beschrijvingen en titels gebruikt worden.
Interne links: Link naar andere relevante pagina’s op je eigen website om bezoekers langer vast te houden
Analyseer en verbeter
Monitor de prestaties en doe aan de hand daarvan aanpassingen. Tools zoals Google Analytics kunnen inzicht bieden in de prestaties van jouw website. Stel jezelf kritische vragen om te zorgen dat jij klanten optimaal kunt bedienen.
Wat te monitoren:
Bezoekersgedrag: Welke pagina’s zijn populair en welke niet?
Bounce rate: Hoeveel bezoekers verlaten je website direct?
Conversies: Hoeveel bezoekers nemen een bepaalde (gewenste) actie?
Het up-to-date houden van jouw website is een doorlopend proces, maar het is zeker de moeite waard! Om bovenaan te komen en te blijven moet je nou eenmaal altijd meebewegen. De gegeven tips en acties zijn slechts het topje van de ijsberg, maar desalniettemin erg waardevol. Wacht dus niet langer en implementeer deze vandaag nog. Mocht het nou allemaal te veel zijn, geen probleem, wij helpen je graag!
Ken je dat gevoel dat je na een lange tijd teruggaat naar een plaats die in je herinnering nog zo mooi was? Een paar maanden of jaren later kan deze plaats er totaal vervallen uitzien, waardoor terugkomen als een straf voelt. Bij websites kan helaas precies hetzelfde gebeuren! Het is heel normaal dat jouw website wat liefde en aandacht nodig heeft om verzorgd en relevant te blijven. Wat dat betreft lijkt een website soms bijna een mens! In deze blog vind je 6 tips om “on top” te blijven.
Content = King
Je hebt het waarschijnlijk al vaker voorbij zien komen, maar content is alles. Met enige regelmaat nieuwe relevante content toevoegen aan jouw website is essentieel. Denk hierbij aan blogs, nieuwsartikelen, case studies of klantverhalen. Naast dat je hiermee jouw bezoekers kan binden, heeft het ook een positief effect op jouw SEO.
Tips voor uitstekende content:
Blog regelmatig: Zorg minstens één keer per maand voor een nieuw artikel.
Verschillende formats: Gebruik infographics, teksten, foto’s en video’s.
Luister naar je doelgroep: Beantwoord veelgestelde vragen (FAQs) en speel in op relevante trends in jouw industrie (en verwerk dit bv. weer in een blog, twee vliegen in één klap).
Nieuwe Visuals
Het toevoegen - of aanpassen van bestaande - visuals geeft een frisse look af. Je hoeft natuurlijk niet iedere maand een compleet nieuwe website te laten bouwen, maar met enige regelmaat kleine updates toevoegen maakt een wereld van verschil.
Vernieuwingen om door te voeren:
Voeg nieuwe foto’s toe: Gebruik recente foto’s van hoge kwaliteit
Verander het kleurenpalet: Kleine veranderingen in tinten kunnen al een vernieuwd gevoel geven.
Herzie de navigatie: Zorg dat bezoekers eenvoudig kunnen vinden wat ze zoeken.
Optimaliseer voor telefoon
Tegenwoordig gaat steeds meer via onze telefoons. Als jouw website niet goed werkt op telefoons en tablets, zal je een hoop potentiële klanten mislopen. Zorg dus voor een responsief design.
Checklist voor mobiele optimalisatie:
Snelheid: Laadt jouw website snel op mobiele apparaten?
Gebruiksvriendelijkheid: Kan je eenvoudig navigeren met een touchscreen?
Leesbaarheid: Hoeven bezoekers niet in te zoomen om jouw webteksten te lezen?
Zorg voor interactie
Waar websites vroeger nog veelal statische digitale brochures waren, is dit al lang niet meer het geval. Verbind bezoekers aan jouw merk door middel van interactie en connectie.
Veelgebruikte tools voor interactie:
Enquêtes: Ontvang feedback van bezoekers (en ga hiermee aan de slag).
Live Chats: Zorg voor real-time ondersteuning en integreer eventueel een chatbot.
Social Media integratie: Maak het makkelijk om jouw content te laten delen en volg jouw klanten ook op sociale media.
Werk aan jouw SEO
SEO (Search Engine Optimization) speelt nog altijd een cruciale rol in het verbeteren van jouw vindbaarheid. Door jouw website te optimaliseren, vergroot je de kans dat (potentiële) klanten bij je terechtkomen. Dit leidt tot meer verkeer en hogere conversiepercentages. SEO is ook een continu proces, dus besteed hier regelmatig tijd aan!
Snelle SEO-tips:
Gebruik relevante zoekwoorden: Doe onderzoek naar de termen die jouw doelgroep zoekt en verwerk deze woorden in jouw content.
Meta-beschrijvingen en titels: Zorg dat er voor iedere pagina unieke, aansprekende meta-beschrijvingen en titels gebruikt worden.
Interne links: Link naar andere relevante pagina’s op je eigen website om bezoekers langer vast te houden
Analyseer en verbeter
Monitor de prestaties en doe aan de hand daarvan aanpassingen. Tools zoals Google Analytics kunnen inzicht bieden in de prestaties van jouw website. Stel jezelf kritische vragen om te zorgen dat jij klanten optimaal kunt bedienen.
Wat te monitoren:
Bezoekersgedrag: Welke pagina’s zijn populair en welke niet?
Bounce rate: Hoeveel bezoekers verlaten je website direct?
Conversies: Hoeveel bezoekers nemen een bepaalde (gewenste) actie?
Het up-to-date houden van jouw website is een doorlopend proces, maar het is zeker de moeite waard! Om bovenaan te komen en te blijven moet je nou eenmaal altijd meebewegen. De gegeven tips en acties zijn slechts het topje van de ijsberg, maar desalniettemin erg waardevol. Wacht dus niet langer en implementeer deze vandaag nog. Mocht het nou allemaal te veel zijn, geen probleem, wij helpen je graag!
Ken je dat gevoel dat je na een lange tijd teruggaat naar een plaats die in je herinnering nog zo mooi was? Een paar maanden of jaren later kan deze plaats er totaal vervallen uitzien, waardoor terugkomen als een straf voelt. Bij websites kan helaas precies hetzelfde gebeuren! Het is heel normaal dat jouw website wat liefde en aandacht nodig heeft om verzorgd en relevant te blijven. Wat dat betreft lijkt een website soms bijna een mens! In deze blog vind je 6 tips om “on top” te blijven.
Content = King
Je hebt het waarschijnlijk al vaker voorbij zien komen, maar content is alles. Met enige regelmaat nieuwe relevante content toevoegen aan jouw website is essentieel. Denk hierbij aan blogs, nieuwsartikelen, case studies of klantverhalen. Naast dat je hiermee jouw bezoekers kan binden, heeft het ook een positief effect op jouw SEO.
Tips voor uitstekende content:
Blog regelmatig: Zorg minstens één keer per maand voor een nieuw artikel.
Verschillende formats: Gebruik infographics, teksten, foto’s en video’s.
Luister naar je doelgroep: Beantwoord veelgestelde vragen (FAQs) en speel in op relevante trends in jouw industrie (en verwerk dit bv. weer in een blog, twee vliegen in één klap).
Nieuwe Visuals
Het toevoegen - of aanpassen van bestaande - visuals geeft een frisse look af. Je hoeft natuurlijk niet iedere maand een compleet nieuwe website te laten bouwen, maar met enige regelmaat kleine updates toevoegen maakt een wereld van verschil.
Vernieuwingen om door te voeren:
Voeg nieuwe foto’s toe: Gebruik recente foto’s van hoge kwaliteit
Verander het kleurenpalet: Kleine veranderingen in tinten kunnen al een vernieuwd gevoel geven.
Herzie de navigatie: Zorg dat bezoekers eenvoudig kunnen vinden wat ze zoeken.
Optimaliseer voor telefoon
Tegenwoordig gaat steeds meer via onze telefoons. Als jouw website niet goed werkt op telefoons en tablets, zal je een hoop potentiële klanten mislopen. Zorg dus voor een responsief design.
Checklist voor mobiele optimalisatie:
Snelheid: Laadt jouw website snel op mobiele apparaten?
Gebruiksvriendelijkheid: Kan je eenvoudig navigeren met een touchscreen?
Leesbaarheid: Hoeven bezoekers niet in te zoomen om jouw webteksten te lezen?
Zorg voor interactie
Waar websites vroeger nog veelal statische digitale brochures waren, is dit al lang niet meer het geval. Verbind bezoekers aan jouw merk door middel van interactie en connectie.
Veelgebruikte tools voor interactie:
Enquêtes: Ontvang feedback van bezoekers (en ga hiermee aan de slag).
Live Chats: Zorg voor real-time ondersteuning en integreer eventueel een chatbot.
Social Media integratie: Maak het makkelijk om jouw content te laten delen en volg jouw klanten ook op sociale media.
Werk aan jouw SEO
SEO (Search Engine Optimization) speelt nog altijd een cruciale rol in het verbeteren van jouw vindbaarheid. Door jouw website te optimaliseren, vergroot je de kans dat (potentiële) klanten bij je terechtkomen. Dit leidt tot meer verkeer en hogere conversiepercentages. SEO is ook een continu proces, dus besteed hier regelmatig tijd aan!
Snelle SEO-tips:
Gebruik relevante zoekwoorden: Doe onderzoek naar de termen die jouw doelgroep zoekt en verwerk deze woorden in jouw content.
Meta-beschrijvingen en titels: Zorg dat er voor iedere pagina unieke, aansprekende meta-beschrijvingen en titels gebruikt worden.
Interne links: Link naar andere relevante pagina’s op je eigen website om bezoekers langer vast te houden
Analyseer en verbeter
Monitor de prestaties en doe aan de hand daarvan aanpassingen. Tools zoals Google Analytics kunnen inzicht bieden in de prestaties van jouw website. Stel jezelf kritische vragen om te zorgen dat jij klanten optimaal kunt bedienen.
Wat te monitoren:
Bezoekersgedrag: Welke pagina’s zijn populair en welke niet?
Bounce rate: Hoeveel bezoekers verlaten je website direct?
Conversies: Hoeveel bezoekers nemen een bepaalde (gewenste) actie?
Het up-to-date houden van jouw website is een doorlopend proces, maar het is zeker de moeite waard! Om bovenaan te komen en te blijven moet je nou eenmaal altijd meebewegen. De gegeven tips en acties zijn slechts het topje van de ijsberg, maar desalniettemin erg waardevol. Wacht dus niet langer en implementeer deze vandaag nog. Mocht het nou allemaal te veel zijn, geen probleem, wij helpen je graag!
Ken je dat gevoel dat je na een lange tijd teruggaat naar een plaats die in je herinnering nog zo mooi was? Een paar maanden of jaren later kan deze plaats er totaal vervallen uitzien, waardoor terugkomen als een straf voelt. Bij websites kan helaas precies hetzelfde gebeuren! Het is heel normaal dat jouw website wat liefde en aandacht nodig heeft om verzorgd en relevant te blijven. Wat dat betreft lijkt een website soms bijna een mens! In deze blog vind je 6 tips om “on top” te blijven.
Content = King
Je hebt het waarschijnlijk al vaker voorbij zien komen, maar content is alles. Met enige regelmaat nieuwe relevante content toevoegen aan jouw website is essentieel. Denk hierbij aan blogs, nieuwsartikelen, case studies of klantverhalen. Naast dat je hiermee jouw bezoekers kan binden, heeft het ook een positief effect op jouw SEO.
Tips voor uitstekende content:
Blog regelmatig: Zorg minstens één keer per maand voor een nieuw artikel.
Verschillende formats: Gebruik infographics, teksten, foto’s en video’s.
Luister naar je doelgroep: Beantwoord veelgestelde vragen (FAQs) en speel in op relevante trends in jouw industrie (en verwerk dit bv. weer in een blog, twee vliegen in één klap).
Nieuwe Visuals
Het toevoegen - of aanpassen van bestaande - visuals geeft een frisse look af. Je hoeft natuurlijk niet iedere maand een compleet nieuwe website te laten bouwen, maar met enige regelmaat kleine updates toevoegen maakt een wereld van verschil.
Vernieuwingen om door te voeren:
Voeg nieuwe foto’s toe: Gebruik recente foto’s van hoge kwaliteit
Verander het kleurenpalet: Kleine veranderingen in tinten kunnen al een vernieuwd gevoel geven.
Herzie de navigatie: Zorg dat bezoekers eenvoudig kunnen vinden wat ze zoeken.
Optimaliseer voor telefoon
Tegenwoordig gaat steeds meer via onze telefoons. Als jouw website niet goed werkt op telefoons en tablets, zal je een hoop potentiële klanten mislopen. Zorg dus voor een responsief design.
Checklist voor mobiele optimalisatie:
Snelheid: Laadt jouw website snel op mobiele apparaten?
Gebruiksvriendelijkheid: Kan je eenvoudig navigeren met een touchscreen?
Leesbaarheid: Hoeven bezoekers niet in te zoomen om jouw webteksten te lezen?
Zorg voor interactie
Waar websites vroeger nog veelal statische digitale brochures waren, is dit al lang niet meer het geval. Verbind bezoekers aan jouw merk door middel van interactie en connectie.
Veelgebruikte tools voor interactie:
Enquêtes: Ontvang feedback van bezoekers (en ga hiermee aan de slag).
Live Chats: Zorg voor real-time ondersteuning en integreer eventueel een chatbot.
Social Media integratie: Maak het makkelijk om jouw content te laten delen en volg jouw klanten ook op sociale media.
Werk aan jouw SEO
SEO (Search Engine Optimization) speelt nog altijd een cruciale rol in het verbeteren van jouw vindbaarheid. Door jouw website te optimaliseren, vergroot je de kans dat (potentiële) klanten bij je terechtkomen. Dit leidt tot meer verkeer en hogere conversiepercentages. SEO is ook een continu proces, dus besteed hier regelmatig tijd aan!
Snelle SEO-tips:
Gebruik relevante zoekwoorden: Doe onderzoek naar de termen die jouw doelgroep zoekt en verwerk deze woorden in jouw content.
Meta-beschrijvingen en titels: Zorg dat er voor iedere pagina unieke, aansprekende meta-beschrijvingen en titels gebruikt worden.
Interne links: Link naar andere relevante pagina’s op je eigen website om bezoekers langer vast te houden
Analyseer en verbeter
Monitor de prestaties en doe aan de hand daarvan aanpassingen. Tools zoals Google Analytics kunnen inzicht bieden in de prestaties van jouw website. Stel jezelf kritische vragen om te zorgen dat jij klanten optimaal kunt bedienen.
Wat te monitoren:
Bezoekersgedrag: Welke pagina’s zijn populair en welke niet?
Bounce rate: Hoeveel bezoekers verlaten je website direct?
Conversies: Hoeveel bezoekers nemen een bepaalde (gewenste) actie?
Het up-to-date houden van jouw website is een doorlopend proces, maar het is zeker de moeite waard! Om bovenaan te komen en te blijven moet je nou eenmaal altijd meebewegen. De gegeven tips en acties zijn slechts het topje van de ijsberg, maar desalniettemin erg waardevol. Wacht dus niet langer en implementeer deze vandaag nog. Mocht het nou allemaal te veel zijn, geen probleem, wij helpen je graag!
De nieuwste blogs gratis in je mail?
De nieuwste blogs gratis in je mail?
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal