6 Bewezen Strategieën om jouw Conversies te Boosten

6 Bewezen Strategieën om jouw Conversies te Boosten

6 Bewezen Strategieën om jouw Conversies te Boosten

18 augustus 2024

Barry van de Glind

Je hebt een prachtige website, de bezoekersaantallen nemen in rap tempo toe, maar niemand onderneemt actie. Bezoekers klikken niet door, vullen geen formulieren in en het contactformulier wordt zelden gebruikt. Helaas komt dit nog altijd vaak voor, enorm zonde als je het ons vraagt! 

Gelukkig kan jij jouw website boosten door aan de slag te gaan met conversie-optimalisatie. In deze blog laten wij je aan de hand van 6 bewezen strategieën zien hoe jij jouw bezoekers actie laat ondernemen.  

Wat is Conversie-optimalisatie?

Conversie-optimalisatie is het testen en toepassen van veranderingen aan jouw website om te zorgen dat bezoekers sneller gewenste acties ondernemen. Deze acties kunnen variëren van het invullen van een formulier tot het plaatsen van een bestelling. Door specifieke aanpassingen te doen aan jouw website, kan je het gedrag van bezoekers positief beïnvloeden waardoor jouw conversiepercentage stijgt. 

Waarom is Conversie-optimalisatie Belangrijk?

Stel je voor dat jouw website 100 bezoekers per dag trekt, maar slechts twee bezoekers nemen contact met je op. Door jouw website te optimaliseren kan je dit aantal meer dan verdubbelen, zonder dat je extra kosten maakt voor advertenties. Conversie-optimalisatie zorgt er dus voor dat je meer rendement haalt uit jouw bezoekers, hierdoor zullen jouw (bedrijfs)resultaten aanzienlijk verbeteren.

6 Tips om jouw Conversies te Optimaliseren


  1. Zorg voor Duidelijke Call-to-Actions (CTAs)

Een van de meest voorkomende redenen waarom bezoekers niet tot actie overgaan, komt doordat zij niet weten wat er van hen verwacht wordt. Zorg dat jouw CTAs opvallen en dat je jouw bezoekers duidelijk vertelt wat je van hen verwacht. Gebruik hiervoor korte, actiegerichte zinnen zoals “Koop nu” of “Vraag hier een offerte aan”. In deze eerdere blog, leer je meer over het schrijven van converterende CTAs.


  1. Verhoog de Snelheid van je Website

Meer dan 40% van bezoekers verlaat een website als het laden langer dan drie seconden duurt. Naast dat het hebben van een snelle website een positieve invloed heeft op de gebruikerservaring, blijven bezoekers dus ook langer. Dit maakt het logischerwijs makkelijker om bezoekers om te zetten in klanten. Test de laadsnelheid van jouw website regelmatig en optimaliseer waar mogelijk. Doe dit door bijvoorbeeld afbeeldingen te comprimeren en onnodige animaties en plug-ins te verwijderen.


  1. Maak Gebruik van Sociale Bewijskracht (Social Proof)

Als je uit eten gaat of een hotel boekt, kijk je ongetwijfeld eerst even naar de reviews. Hierna ga je meestal pas over tot actie. Niet gek, want mensen vertrouwen nou eenmaal op de ervaringen van anderen. Online werkt dit niet anders, voeg daarom reviews, testimonials of case studies toe aan jouw website. Door het vertrouwen dat je hiermee creëert, verlaag je de drempel voor bezoekers om over te gaan tot actie.


  1. Optimaliseer je Mobiele Ervaring

Tegenwoordig vinden meer dan de helft van de websitebezoeken plaats op de telefoon. Als jouw website dus niet goed werkt op telefoons en tablets, verlies je snel een groot deel van jouw potentiële klanten. Zorg voor een responsive design waarbij de belangrijkste functies eenvoudig te gebruiken zijn op mobiele apparaten. 


  1. Pas A/B-Testen Toe

A/B-Testen houdt in dat je twee verschillende versies van een webpagina test om te kijken welke beter presteert. Verschillende versies kunnen variëren van andere kleur knoppen tot een compleet andere lay-out. Door met enige regelmaat A/B-testen uit te voeren en de resultaten te analyseren, kan je inzicht krijgen welke veranderingen een positief effect hebben op jouw conversiepercentage.


  1. Maak je Formulieren Kort en Simpel

Niemand is fan van (onnodig) lange formulieren. Iedere extra stap in een formulier zorgt voor extra afhakers. Vraag in jouw formulieren alleen naar de informatie die je echt nodig hebt, waardoor de formulieren kort blijven.

Conversie-optimalisatie is een doorlopend proces dat jouw (online) bedrijfsresultaten aanzienlijk kan verbeteren. Door continu te analyseren en aanpassingen te doen, benut je de potentie van jouw bezoekersaantallen maximaal. Door met de hierboven genoemde tips te beginnen zal je al een enorme stijging zien in jouw conversiepercentage. Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website, of kom je ergens niet uit? Neem dan hier contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Je hebt een prachtige website, de bezoekersaantallen nemen in rap tempo toe, maar niemand onderneemt actie. Bezoekers klikken niet door, vullen geen formulieren in en het contactformulier wordt zelden gebruikt. Helaas komt dit nog altijd vaak voor, enorm zonde als je het ons vraagt! 

Gelukkig kan jij jouw website boosten door aan de slag te gaan met conversie-optimalisatie. In deze blog laten wij je aan de hand van 6 bewezen strategieën zien hoe jij jouw bezoekers actie laat ondernemen.  

Wat is Conversie-optimalisatie?

Conversie-optimalisatie is het testen en toepassen van veranderingen aan jouw website om te zorgen dat bezoekers sneller gewenste acties ondernemen. Deze acties kunnen variëren van het invullen van een formulier tot het plaatsen van een bestelling. Door specifieke aanpassingen te doen aan jouw website, kan je het gedrag van bezoekers positief beïnvloeden waardoor jouw conversiepercentage stijgt. 

Waarom is Conversie-optimalisatie Belangrijk?

Stel je voor dat jouw website 100 bezoekers per dag trekt, maar slechts twee bezoekers nemen contact met je op. Door jouw website te optimaliseren kan je dit aantal meer dan verdubbelen, zonder dat je extra kosten maakt voor advertenties. Conversie-optimalisatie zorgt er dus voor dat je meer rendement haalt uit jouw bezoekers, hierdoor zullen jouw (bedrijfs)resultaten aanzienlijk verbeteren.

6 Tips om jouw Conversies te Optimaliseren


  1. Zorg voor Duidelijke Call-to-Actions (CTAs)

Een van de meest voorkomende redenen waarom bezoekers niet tot actie overgaan, komt doordat zij niet weten wat er van hen verwacht wordt. Zorg dat jouw CTAs opvallen en dat je jouw bezoekers duidelijk vertelt wat je van hen verwacht. Gebruik hiervoor korte, actiegerichte zinnen zoals “Koop nu” of “Vraag hier een offerte aan”. In deze eerdere blog, leer je meer over het schrijven van converterende CTAs.


  1. Verhoog de Snelheid van je Website

Meer dan 40% van bezoekers verlaat een website als het laden langer dan drie seconden duurt. Naast dat het hebben van een snelle website een positieve invloed heeft op de gebruikerservaring, blijven bezoekers dus ook langer. Dit maakt het logischerwijs makkelijker om bezoekers om te zetten in klanten. Test de laadsnelheid van jouw website regelmatig en optimaliseer waar mogelijk. Doe dit door bijvoorbeeld afbeeldingen te comprimeren en onnodige animaties en plug-ins te verwijderen.


  1. Maak Gebruik van Sociale Bewijskracht (Social Proof)

Als je uit eten gaat of een hotel boekt, kijk je ongetwijfeld eerst even naar de reviews. Hierna ga je meestal pas over tot actie. Niet gek, want mensen vertrouwen nou eenmaal op de ervaringen van anderen. Online werkt dit niet anders, voeg daarom reviews, testimonials of case studies toe aan jouw website. Door het vertrouwen dat je hiermee creëert, verlaag je de drempel voor bezoekers om over te gaan tot actie.


  1. Optimaliseer je Mobiele Ervaring

Tegenwoordig vinden meer dan de helft van de websitebezoeken plaats op de telefoon. Als jouw website dus niet goed werkt op telefoons en tablets, verlies je snel een groot deel van jouw potentiële klanten. Zorg voor een responsive design waarbij de belangrijkste functies eenvoudig te gebruiken zijn op mobiele apparaten. 


  1. Pas A/B-Testen Toe

A/B-Testen houdt in dat je twee verschillende versies van een webpagina test om te kijken welke beter presteert. Verschillende versies kunnen variëren van andere kleur knoppen tot een compleet andere lay-out. Door met enige regelmaat A/B-testen uit te voeren en de resultaten te analyseren, kan je inzicht krijgen welke veranderingen een positief effect hebben op jouw conversiepercentage.


  1. Maak je Formulieren Kort en Simpel

Niemand is fan van (onnodig) lange formulieren. Iedere extra stap in een formulier zorgt voor extra afhakers. Vraag in jouw formulieren alleen naar de informatie die je echt nodig hebt, waardoor de formulieren kort blijven.

Conversie-optimalisatie is een doorlopend proces dat jouw (online) bedrijfsresultaten aanzienlijk kan verbeteren. Door continu te analyseren en aanpassingen te doen, benut je de potentie van jouw bezoekersaantallen maximaal. Door met de hierboven genoemde tips te beginnen zal je al een enorme stijging zien in jouw conversiepercentage. Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website, of kom je ergens niet uit? Neem dan hier contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Je hebt een prachtige website, de bezoekersaantallen nemen in rap tempo toe, maar niemand onderneemt actie. Bezoekers klikken niet door, vullen geen formulieren in en het contactformulier wordt zelden gebruikt. Helaas komt dit nog altijd vaak voor, enorm zonde als je het ons vraagt! 

Gelukkig kan jij jouw website boosten door aan de slag te gaan met conversie-optimalisatie. In deze blog laten wij je aan de hand van 6 bewezen strategieën zien hoe jij jouw bezoekers actie laat ondernemen.  

Wat is Conversie-optimalisatie?

Conversie-optimalisatie is het testen en toepassen van veranderingen aan jouw website om te zorgen dat bezoekers sneller gewenste acties ondernemen. Deze acties kunnen variëren van het invullen van een formulier tot het plaatsen van een bestelling. Door specifieke aanpassingen te doen aan jouw website, kan je het gedrag van bezoekers positief beïnvloeden waardoor jouw conversiepercentage stijgt. 

Waarom is Conversie-optimalisatie Belangrijk?

Stel je voor dat jouw website 100 bezoekers per dag trekt, maar slechts twee bezoekers nemen contact met je op. Door jouw website te optimaliseren kan je dit aantal meer dan verdubbelen, zonder dat je extra kosten maakt voor advertenties. Conversie-optimalisatie zorgt er dus voor dat je meer rendement haalt uit jouw bezoekers, hierdoor zullen jouw (bedrijfs)resultaten aanzienlijk verbeteren.

6 Tips om jouw Conversies te Optimaliseren


  1. Zorg voor Duidelijke Call-to-Actions (CTAs)

Een van de meest voorkomende redenen waarom bezoekers niet tot actie overgaan, komt doordat zij niet weten wat er van hen verwacht wordt. Zorg dat jouw CTAs opvallen en dat je jouw bezoekers duidelijk vertelt wat je van hen verwacht. Gebruik hiervoor korte, actiegerichte zinnen zoals “Koop nu” of “Vraag hier een offerte aan”. In deze eerdere blog, leer je meer over het schrijven van converterende CTAs.


  1. Verhoog de Snelheid van je Website

Meer dan 40% van bezoekers verlaat een website als het laden langer dan drie seconden duurt. Naast dat het hebben van een snelle website een positieve invloed heeft op de gebruikerservaring, blijven bezoekers dus ook langer. Dit maakt het logischerwijs makkelijker om bezoekers om te zetten in klanten. Test de laadsnelheid van jouw website regelmatig en optimaliseer waar mogelijk. Doe dit door bijvoorbeeld afbeeldingen te comprimeren en onnodige animaties en plug-ins te verwijderen.


  1. Maak Gebruik van Sociale Bewijskracht (Social Proof)

Als je uit eten gaat of een hotel boekt, kijk je ongetwijfeld eerst even naar de reviews. Hierna ga je meestal pas over tot actie. Niet gek, want mensen vertrouwen nou eenmaal op de ervaringen van anderen. Online werkt dit niet anders, voeg daarom reviews, testimonials of case studies toe aan jouw website. Door het vertrouwen dat je hiermee creëert, verlaag je de drempel voor bezoekers om over te gaan tot actie.


  1. Optimaliseer je Mobiele Ervaring

Tegenwoordig vinden meer dan de helft van de websitebezoeken plaats op de telefoon. Als jouw website dus niet goed werkt op telefoons en tablets, verlies je snel een groot deel van jouw potentiële klanten. Zorg voor een responsive design waarbij de belangrijkste functies eenvoudig te gebruiken zijn op mobiele apparaten. 


  1. Pas A/B-Testen Toe

A/B-Testen houdt in dat je twee verschillende versies van een webpagina test om te kijken welke beter presteert. Verschillende versies kunnen variëren van andere kleur knoppen tot een compleet andere lay-out. Door met enige regelmaat A/B-testen uit te voeren en de resultaten te analyseren, kan je inzicht krijgen welke veranderingen een positief effect hebben op jouw conversiepercentage.


  1. Maak je Formulieren Kort en Simpel

Niemand is fan van (onnodig) lange formulieren. Iedere extra stap in een formulier zorgt voor extra afhakers. Vraag in jouw formulieren alleen naar de informatie die je echt nodig hebt, waardoor de formulieren kort blijven.

Conversie-optimalisatie is een doorlopend proces dat jouw (online) bedrijfsresultaten aanzienlijk kan verbeteren. Door continu te analyseren en aanpassingen te doen, benut je de potentie van jouw bezoekersaantallen maximaal. Door met de hierboven genoemde tips te beginnen zal je al een enorme stijging zien in jouw conversiepercentage. Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website, of kom je ergens niet uit? Neem dan hier contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Je hebt een prachtige website, de bezoekersaantallen nemen in rap tempo toe, maar niemand onderneemt actie. Bezoekers klikken niet door, vullen geen formulieren in en het contactformulier wordt zelden gebruikt. Helaas komt dit nog altijd vaak voor, enorm zonde als je het ons vraagt! 

Gelukkig kan jij jouw website boosten door aan de slag te gaan met conversie-optimalisatie. In deze blog laten wij je aan de hand van 6 bewezen strategieën zien hoe jij jouw bezoekers actie laat ondernemen.  

Wat is Conversie-optimalisatie?

Conversie-optimalisatie is het testen en toepassen van veranderingen aan jouw website om te zorgen dat bezoekers sneller gewenste acties ondernemen. Deze acties kunnen variëren van het invullen van een formulier tot het plaatsen van een bestelling. Door specifieke aanpassingen te doen aan jouw website, kan je het gedrag van bezoekers positief beïnvloeden waardoor jouw conversiepercentage stijgt. 

Waarom is Conversie-optimalisatie Belangrijk?

Stel je voor dat jouw website 100 bezoekers per dag trekt, maar slechts twee bezoekers nemen contact met je op. Door jouw website te optimaliseren kan je dit aantal meer dan verdubbelen, zonder dat je extra kosten maakt voor advertenties. Conversie-optimalisatie zorgt er dus voor dat je meer rendement haalt uit jouw bezoekers, hierdoor zullen jouw (bedrijfs)resultaten aanzienlijk verbeteren.

6 Tips om jouw Conversies te Optimaliseren


  1. Zorg voor Duidelijke Call-to-Actions (CTAs)

Een van de meest voorkomende redenen waarom bezoekers niet tot actie overgaan, komt doordat zij niet weten wat er van hen verwacht wordt. Zorg dat jouw CTAs opvallen en dat je jouw bezoekers duidelijk vertelt wat je van hen verwacht. Gebruik hiervoor korte, actiegerichte zinnen zoals “Koop nu” of “Vraag hier een offerte aan”. In deze eerdere blog, leer je meer over het schrijven van converterende CTAs.


  1. Verhoog de Snelheid van je Website

Meer dan 40% van bezoekers verlaat een website als het laden langer dan drie seconden duurt. Naast dat het hebben van een snelle website een positieve invloed heeft op de gebruikerservaring, blijven bezoekers dus ook langer. Dit maakt het logischerwijs makkelijker om bezoekers om te zetten in klanten. Test de laadsnelheid van jouw website regelmatig en optimaliseer waar mogelijk. Doe dit door bijvoorbeeld afbeeldingen te comprimeren en onnodige animaties en plug-ins te verwijderen.


  1. Maak Gebruik van Sociale Bewijskracht (Social Proof)

Als je uit eten gaat of een hotel boekt, kijk je ongetwijfeld eerst even naar de reviews. Hierna ga je meestal pas over tot actie. Niet gek, want mensen vertrouwen nou eenmaal op de ervaringen van anderen. Online werkt dit niet anders, voeg daarom reviews, testimonials of case studies toe aan jouw website. Door het vertrouwen dat je hiermee creëert, verlaag je de drempel voor bezoekers om over te gaan tot actie.


  1. Optimaliseer je Mobiele Ervaring

Tegenwoordig vinden meer dan de helft van de websitebezoeken plaats op de telefoon. Als jouw website dus niet goed werkt op telefoons en tablets, verlies je snel een groot deel van jouw potentiële klanten. Zorg voor een responsive design waarbij de belangrijkste functies eenvoudig te gebruiken zijn op mobiele apparaten. 


  1. Pas A/B-Testen Toe

A/B-Testen houdt in dat je twee verschillende versies van een webpagina test om te kijken welke beter presteert. Verschillende versies kunnen variëren van andere kleur knoppen tot een compleet andere lay-out. Door met enige regelmaat A/B-testen uit te voeren en de resultaten te analyseren, kan je inzicht krijgen welke veranderingen een positief effect hebben op jouw conversiepercentage.


  1. Maak je Formulieren Kort en Simpel

Niemand is fan van (onnodig) lange formulieren. Iedere extra stap in een formulier zorgt voor extra afhakers. Vraag in jouw formulieren alleen naar de informatie die je echt nodig hebt, waardoor de formulieren kort blijven.

Conversie-optimalisatie is een doorlopend proces dat jouw (online) bedrijfsresultaten aanzienlijk kan verbeteren. Door continu te analyseren en aanpassingen te doen, benut je de potentie van jouw bezoekersaantallen maximaal. Door met de hierboven genoemde tips te beginnen zal je al een enorme stijging zien in jouw conversiepercentage. Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website, of kom je ergens niet uit? Neem dan hier contact met ons op, wij helpen je graag verder!

De nieuwste blogs gratis in je mail?

De nieuwste blogs gratis in je mail?

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!


Mario van Tack Legal

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!


Mario van Tack Legal

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!


Mario van Tack Legal